Trivselsarbejde i daginstitutioner som sammenhængs- og afgrænsningsarbejde

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Kapitlet præsenterer et pædagogperspektiv på, hvad godt trivselsarbejde kan være i daginstitutionen. Kapitlet viser, at godt trivselsarbejde i pædagogernes perspektiv er præget af en opmærksomhed på at etablere forskellige typer af sammenhænge i hverdagen for eksempel mellem medarbejderne, mellem voksne og børn, mellem institution og hjem og mellem forskellige aktiviteter i løbet af en dag. Samtidig arbejder pædagogerne med at skabe afgrænsninger - et arbejde, som på en gang er nødvendigt for at skabe sammenhænge, men som også risikerer at vanskeliggøre nogle børn og forældres egne sammenhængsskabelser.
Original languageDanish
Title of host publicationTrivsel i daginstitutionen : mellem politik, pædagogik og praksis
EditorsAnja Marschall, Signe Hvid Thingstrup
PublisherAkademisk Forlag
Publication date2019
Pages95-113
Chapter4
ISBN (Print)978-87-500-5258-6
Publication statusPublished - 2019
SeriesProfessionsserien

Keywords

  • daycare institutions
  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions

Cite this