Typer af bevægelse i udeskole

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

En dag i udeskole kan byde på mange forskellige typer af bevægelse, der på hver sin måde kan bruges til at fremme og understøtte elevernes læreprocesser. I kapitlet præsenteres, hvilke typer af bevægelse der er særligt kendetegnende for undervisning i udeskole. Typerne beskrives, og efterfølgende gives konkrete eksempler på bevægelsesaktiviteter. Ved at blive bevidst om, hvilke forskellige typer af bevægelse der kan benyttes, kan lærere og pædagoger få nogle didaktiske værktøjer til at skabe en alsidig og varieret skoledag, hvor krop og bevægelse er en af nøglerne til læring.
Original languageDanish
Title of host publicationUdeskole i teori og praksis
EditorsJørgen Bærenholdt, Marianne Hald
Number of pages13
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date3 Aug 2020
Pages189-201
Chapter13
ISBN (Print)978-87-7234-019-7
Publication statusPublished - 3 Aug 2020

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • children and youth
  • education, professions and jobs

Cite this