Uddannelsesklinik på fysioterapeutuddannelsen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Refleksiv praksislæring (RPL) er et bud på en moderne professionsdidaktik, hvor refleksionen sættes i centrum af de studerendes læreproces. Herigennem adresseres de velkendte udfordringer med teori/praksisrelationen. I denne bog
beskrives RPL som en læringsforståelse og en didaktik, der er skræddersyet til uddannelser, hvor teori/praksisrelationen er afgørende for uddannelsernes
relevans og kvalitet.
Teori og praksis i professionsdidaktik henvender sig til alle, som beskæftiger sig med læring og undervisning i erhvervsakademi- og professionsuddannelse,
både undervisere, forskere, studerende og ledere. Den er særlig velegnet i forbindelse med lektorkvalificering, adjunktpædagogikum og anden pædagogisk efter- og videreuddannelse.
Bogens 19 kapitler tilbyder teoretiske perspektiver og konkrete erfaringer, der kan inspirere undervisere til refleksioner over og udvikling af egen undervisningspraksis.
Original languageDanish
Title of host publicationTeori og praksis i professionsdidaktik : En bog om refleksiv praksislæring
EditorsLine Helverskov Horn, Peter Møller Pedersen, Marianne Georgsen
Number of pages11
Place of PublicationAalborg
PublisherAalborg Universitetsforlag
Publication date2021
Pages195-205
Chapter16
ISBN (Print)978-87-7210-774-5
Publication statusPublished - 2021

Keywords

  • professional didactics

Cite this