TY - RPRT
T1 - Udredning af de faktiske læsekrav på pædagoguddannelsen på et udvalgt seminarium
T2 - Projekt 1: Studieteksternes sproglige og indholdsmæssige tilgængelighed - del I. analyseapparat.
AU - Olsen, Martin Hauerberg
AU - Gandil, Trine
AU - Arnbak, Elisabeth
PY - 2009
Y1 - 2009
N2 - En teksts tilgængelighed er udtryk for læserens oplevede mulighed for at ’gå til teksten’ og læse og forstå den. Vi vurderer altså, hvilke konkrete forudsætninger det kræver af læseren at læse en tekst. Rapporten tilstræber en deskriptiv tilgang til de konkrete tekster, der analyseres, og ikke en normativ vurdering eller kritik af teksterne. Analyseapparatet bliver opstillet på baggrund af en vurdering af, hvad der bidrager til at gøre tekster mere eller mindre tilgængelige.
AB - En teksts tilgængelighed er udtryk for læserens oplevede mulighed for at ’gå til teksten’ og læse og forstå den. Vi vurderer altså, hvilke konkrete forudsætninger det kræver af læseren at læse en tekst. Rapporten tilstræber en deskriptiv tilgang til de konkrete tekster, der analyseres, og ikke en normativ vurdering eller kritik af teksterne. Analyseapparatet bliver opstillet på baggrund af en vurdering af, hvad der bidrager til at gøre tekster mere eller mindre tilgængelige.
M3 - Rapport
BT - Udredning af de faktiske læsekrav på pædagoguddannelsen på et udvalgt seminarium
PB - SU-Styrelsen
ER -