Udvikling af egen undervisningspraksis gennem hypotesebaseret didaktik

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

"Mulighedernes Didaktik" er et bogprojekt i forsknings- og udviklingsprogrammet Transformativ Entreprenørskabsdidaktik (TED) under Center for Innovation og Entreprenørskab i VIA. Projektet skal samle den mangfoldighed af projekter, der er i TED. Mulighedernes didaktikker er didaktikker, der er kendetegnet ved læreprocesser, som er undersøgende og eksperimenterende, og som stimulerer til nysgerrighed, mod og forestillingsevne.

Bidraget består af et kapitel til bogen. I dette kapitel introduceres en undersøgelse med ”hypotesebaseret praksisudvikling”, der afprøves som værktøj til udvikling af egen undervisningspraksis på bygningskonstruktøruddannelsen i Århus.
Original languageDanish
Title of host publicationMulighedernes didaktik
EditorsMichael Breum Ramsgaard, Rafaele Brahe-Orlandi, Christina Højlund, Mette Lindahl Thomassen, Thomas Østergaard
Number of pages14
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherFrydenlund
Publication date2022
Pages233-247
Chapter11
ISBN (Print)9788772164854
Publication statusPublished - 2022

Keywords

  • professional didactics

Cite this