Udvikling af mentorrollen i projekt Læsesucces for ordblinde børn

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

Denne artikel udspringer af projektet Læsesucces for ordblinde børn1
(projekt Læsesucces),
hvor udvalgte lærere og pædagoger gennem et kompetenceudviklingsforløb er blevet klædt
på til at være mentorer for dobbeltudfordrede ordblinde børn i skolen. Mentorfunktionen er
udviklet til at sikre, at eleven har en voksen på skolen, der er særligt opmærksom på at imødekomme de udfordringer, der kan være i den daglige undervisning, når man har ordblindhed. Artiklen beskriver først mentorrollens særlige egenskaber og funktioner, og gennem
fokusgruppeinterviews præsenteres mentorernes perspektiver på det at være mentor for en
ordblind elev.
Original languageDanish
Article number2
JournalViden om Literacy
Issue number33
Pages (from-to)18-23
Number of pages6
ISSN2246-6517
Publication statusPublished - 15 May 2023

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • children and youth

Cite this