Abstract

Abstract: Læreruddannelserne har et stort ansvar i forhold til at uddanne nye naturfagslærere samtidig med at de bedriver kompetenceudvikling for lærerne ude i praksis. Men hvordan udvikles læreruddannernes egne kompetencer i relation til nye, eksterne behov? I denne artikel beskrives et internt
kompetenceudviklingsprojekt om modellering i naturfagsgruppen i VIA UC som er fremmet af rammebetingelser og samspil mellem forsknings- og udviklingsarbejde og faggruppeudvikling. Artiklen ekspliciterer centrale indsigter, bl.a. om modeller, om lærerstuderendes forståelse af modeller, om
tilgange til arbejde med modeller og modellering, på en måde så andre som ønsker lokal efteruddannelse på området, kan hente inspiration og konkrete inputs.
Original languageDanish
JournalMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Issue number2
Pages (from-to)65-83
Number of pages19
ISSN1604-8628
Publication statusPublished - 2020

Keywords

  • teacher education

Cite this