Projects per year
Abstract
Hvordan kan professionshøjskolerne udvikle professionsrelevant viden sammen med professionelle praktikere? Artiklen er et bud på, hvordan et samarbejde mellem pædagoger og undervisere kan foregå. Der knyttes an til begreberne udviklingsbasering og professionsrelevant viden. Med afsæt i konkrete pædagogiske beskrivelser fokuseres på de metodiske og videnskabsteoretiske refleksioner over at forstå og udvikle praksis. De to forfattere reflekterer bl.a. over deres egen bevægelse fra at være deltagerobservatører til sammen med pædagogerne at undersøge fortællinger fra praksis med henblik på at fremme inklusion i børnehaven og skabe ny viden til professionen.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Nye tendenser i pædagogisk udviklingsarbejde |
Editors | Peter Møller Pedersen, Brita Foged |
Number of pages | 23 |
Place of Publication | Aarhus C |
Publisher | VIA Systime |
Publication date | 2010 |
Pages | 37-59 |
ISBN (Print) | 9788790833206 |
Publication status | Published - 2010 |
Projects
- 1 Finished