Udvikling af professionsrelevant viden i fællesskab

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Hvordan kan professionshøjskolerne udvikle professionsrelevant viden sammen med professionelle praktikere? Artiklen er et bud på, hvordan et samarbejde mellem pædagoger og undervisere kan foregå. Der knyttes an til begreberne udviklingsbasering og professionsrelevant viden. Med afsæt i konkrete pædagogiske beskrivelser fokuseres på de metodiske og videnskabsteoretiske refleksioner over at forstå og udvikle praksis. De to forfattere reflekterer bl.a. over deres egen bevægelse fra at være deltagerobservatører til sammen med pædagogerne at undersøge fortællinger fra praksis med henblik på at fremme inklusion i børnehaven og skabe ny viden til professionen.
Original languageDanish
Title of host publicationNye tendenser i pædagogisk udviklingsarbejde
EditorsPeter Møller Pedersen, Brita Foged
Number of pages23
Place of PublicationAarhus C
PublisherVIA Systime
Publication date2010
Pages37-59
ISBN (Print)9788790833206
Publication statusPublished - 2010

Cite this