Udvikling i lærernes brug af digitale læremidler

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

I dette kapitel undersøger vi, hvordan lærernes brug af digitale læremidler i undervisningen har ændret sig fra 2018 til 2020, da lærerne blev geninterviewet under den anden skolenedlukning. Kapitlet lægger først ud med
en kritisk diskussion af, hvilke typer af læremidler ICILS undersøger, da
vi oplever dette underteoretiseret. Herefter præsenterer vi et andet bud på,
hvordan læremidler kan kategoriseres teoretisk. I den empiriske del belyser
vi de overordnede skift i lærernes brug af læremidler, sammenligner den
danske udvikling internationalt, ligesom vi belyser stabilitet og forandring
i lærernes brug af digitale læremidler på individniveau. Afslutningsvis diskuterer vi, hvad resultaterne siger om ændringen i undervisning fra før til
under den anden coronanedlukning.
Original languageDanish
Title of host publicationIt i skolen under coronapandemien
EditorsJacob Christensen, Jeppe Bundsgaard, Christian Kjeldsen, Morten Pettersson
Number of pages24
Place of PublicationAarhus
PublisherAarhus Universitetsforlag
Publication date2 Nov 2021
Edition1
Pages61-84
Chapter5
ISBN (Print)978 87 7219 699 2
Publication statusPublished - 2 Nov 2021

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • Media, communication and languages
  • schools, courses and institutions

Cite this