TY - BOOK
T1 - Undersøgende team
AU - Albrechtsen, Thomas Rohde Skovdal
PY - 2022
Y1 - 2022
N2 - Lærere i dag samarbejder på kryds og tværs, og de lukkede døre tilklasseværelserne hører fortiden til. De fleste lærere indgår også isåvel klasse- som årgangsteam og måske endda fagteam.I Undersøgende team møder vi den nyuddannede lærer Anna, derhar fået sit første job på Fællesskolen, hvor hun skal undervise i en6. og en 8. klasse. Vi følger hendes vej ind i skolens forskellige teamog samarbejdskulturer og ser på, hvordan skolen arbejder med enfælles læseindsats i alle fag. Anna deltager i teammøder, som erhyggelige, men ustrukturerede og uproduktive, og andre som ervelfungerende og virkningsfulde. Det gode teamsamarbejde opstår ikke af sig selv, men kræver både viden og indsatser fra skolensledelse, teamkoordinatorer og medarbejdere.Med udgangspunkt i sit arbejde med professionelle læringsfællesskaber i grundskolen fører docent ved UC Syd Thomas R.S.Albrechtsen os ind i teamsamarbejdets guldgruber og faldgruber ogkommer med forslag til, hvordan lærere kan samarbejde om undervisningen, så både de og eleverne får glæde af det.
AB - Lærere i dag samarbejder på kryds og tværs, og de lukkede døre tilklasseværelserne hører fortiden til. De fleste lærere indgår også isåvel klasse- som årgangsteam og måske endda fagteam.I Undersøgende team møder vi den nyuddannede lærer Anna, derhar fået sit første job på Fællesskolen, hvor hun skal undervise i en6. og en 8. klasse. Vi følger hendes vej ind i skolens forskellige teamog samarbejdskulturer og ser på, hvordan skolen arbejder med enfælles læseindsats i alle fag. Anna deltager i teammøder, som erhyggelige, men ustrukturerede og uproduktive, og andre som ervelfungerende og virkningsfulde. Det gode teamsamarbejde opstår ikke af sig selv, men kræver både viden og indsatser fra skolensledelse, teamkoordinatorer og medarbejdere.Med udgangspunkt i sit arbejde med professionelle læringsfællesskaber i grundskolen fører docent ved UC Syd Thomas R.S.Albrechtsen os ind i teamsamarbejdets guldgruber og faldgruber ogkommer med forslag til, hvordan lærere kan samarbejde om undervisningen, så både de og eleverne får glæde af det.
M3 - Bog
SN - 9788772196954
T3 - Pædagogisk rækkevidde
BT - Undersøgende team
PB - Aarhus Universitetsforlag
CY - Aarhus
ER -