Undervisningsdifferentiering- hvorfor, hvad og hvordan?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Et helt centralt pædagogisk dilemma, som kravet om undervisningsdifferentiering rejser, er forholdet mellem individ og fællesskab. Princippet om undervisningsdifferentiering fordrer nemlig, at vi på én og samme tid i tilrettelæggelsen, gennemførelsen og evalueringen af undervisningen etablerer og retter et professionelt blik mod såvel fællesskabet som mod de unikke individer, som dette fællesskab udgøres af.
Original languageDanish
Title of host publicationUndervisningsdifferentiering i dansk : teori og praksis
EditorsMartin Jørgensen, Inger Maibom
Number of pages14
Place of PublicationAarhus
PublisherKvaN
Publication dateOct 2018
Edition1
Pages12-25
Article number1
Chapter1
ISBN (Print)978-87-92871-91-6
Publication statusPublished - Oct 2018

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this