Undervisningsmønstre

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Bogens opslag leverer begreber til at analysere undervisning med, og hvert opslag peger på handlemuligheder. Bogen er teoretisk og praktisk i kontakt med lærerens undervisningsmæssige repertoire, et repertoire, der kort fortalt drejer sig om at få greb om undervisningens mål, form og indhold i samspil med elevernes forudsætninger – før og mens undervisningen foregår. De 52 opslag belyser den praktiske scene i undervisningen med endnu flere centrale didaktiske begreber og greb fra værktøjskassen til at analysere såvel som at planlægge og håndtere undervisning. Læseren kan hurtigt se undervisningens scene og handlinger, problemstillinger og mulige greb for sig. Få øje på hvordan undervisningen kan sætte spor og grænser i elevernes erkendelse og i deres tillid til egne muligheder.
Original languageDanish
Title of host publicationDidaktisk Opslagsbog
EditorsPeter Brodersen
Number of pages6
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date18 May 2020
Pages293-298
ChapterUndervisningsmønstre
Publication statusPublished - 18 May 2020

Keywords

  • teacher education
  • didactics

Cite this