Undervisningsmateriale vedrørende professionelles faglige risikovurderinger

Morten Ejrnæs, Ida Skytte Jakobsen, Randi Riis Michelsen, Cecilie K. Moesby-Jensen, Liv Tine Mayland Lyngholm, Merete Monrad

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportResearchpeer-review

104 Downloads (Pure)

Abstract

Dette undervisningsmateriale er udarbejdet til brug sammen med rapporten: Professionelles faglige risikovurderinger. Rapport til kommunerne (2019) af Morten Ejrnæs, Ida Skytte Jakobsen, Randi Riis Michelsen, Cecilie K. Moesby-Jensen, Liv Tine Mayland Lyngholm og Merete Monrad.
I forbindelse med projektet ”professionelles faglige risikovurderinger” har vi i projektgruppen gjort en række erfaringer om, hvordan man kan gennemføre undervisningsforløb om risiko og risikovurdering for professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner. Vi har også fået erfaringer med undervisning af professionsbachelorstuderende, masterstuderende og kandidatstuderende.
Både velfærdsprofessionelle og studerende har viden om risikofaktorer og beskyttelsesfaktorer. Det er en del af den faglige viden, de har i kraft af deres arbejde og deres studier, hvor deres faglige ballast som regel også omfatter kendskab til oversigter over risikofaktorer. Der er tillige forventninger om, at de anvender denne viden i forbindelse med deres arbejde specielt ift. børn og unge i udsatte positioner.
Original languageDanish
Title of host publicationProfessionelles faglige risikovurderinger
Number of pages29
Place of PublicationOdense M
PublisherUCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Publication date2019
Publication statusPublished - 2019

Cite this