Undervisningssamtalen i sygeplejen

Birte Glinsvad

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Kapitlet omhandler sygeplejerskens didaktiske overvejelser i undervisningssamtalen med patienten. Didaktiske begreber: formål, forudsætninger, mål og indhold, metoder, rammefaktorere, evaluering dokumentation gennemgås og eksemplificeres ud fra en case. Motivationssamtalen og stages of changemodellen fremhæves som væsentlige redskaber. Kapitlet afsluttes med et afsnit om læring i kroppen set i et sundhedspædagogisk perspektiv.
Original languageDanish
Title of host publicationSygeplejens fundament
EditorsSteen Hundborg, Birgit Lynggaard
Number of pages14
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherNyt Nordisk Forlag Arnold Busck
Publication date2013
Edition2. udgave
Article number7
ISBN (Print)978-87-17-04228-5
Publication statusPublished - 2013

Keywords

  • professional bachelor programmes

Cite this