Undervisningsvejledere i folkeskolen: Anskuet som strategisk ledelse af det professionelle miljø

Helle Bjerg

    Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearch

    Abstract

    Med afsæt i et kvalitativt casestudie af indførelsen af undervisningsvejledere i folkeskolen præsenterer paperet en analyse af, hvordan undervisningsvejlederne agerer stratetisk i forhold til de organisationskulturelle dynamikker i skolen. Desuden pointeres det, hvordan undervisningsvejledere ikke alene udøver en form for distribueret ledelse af det professionelle miljø, men funktionen skaber også en række nye opgaver og ledelsesbehov for skoleledelsen.
    Original languageDanish
    Publication date2012
    Number of pages16
    Publication statusPublished - 2012
    EventProfessioner - gamle autoriteter og ny legitimitet: Konference i Nordisk Netværk for Professionsforskning, NORPRO - VIA University College, Aarhus, Denmark
    Duration: 25 Oct 201226 Oct 2012
    Conference number: 1

    Conference

    ConferenceProfessioner - gamle autoriteter og ny legitimitet
    Number1
    LocationVIA University College
    Country/TerritoryDenmark
    CityAarhus
    Period25/10/1226/10/12

    Keywords

    • public school

    Cite this