Universitetsskolen: mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling

Alexander Christian von Oettingen (Editor), Keld Thorgaard (Editor)

Research output: Book/Report/clinical guidelinesAnthologyResearchpeer-review

Abstract

Hvad kendetegner den gode undervisning? Hvilken læreruddannelse har skolen brug for, og hvilken uddannelsesforskning er den relevante for lærernes professionalitet? Antologien giver svar på disse spørgsmål, der har drevet den uddannelsespolitiske og uddannelsesfilosofiske udvikling og til stadighed diskuteres i dag.
Universitetsskolen er en samarbejdskonstellation, hvor lærerstuderende, lærere, forskere og læreruddannere samarbejder om at udvikle folkeskolens undervisning gennem undersøgende forløb med udgangspunkt i lærernes problemstillinger. Universitetsskolen understøtter dermed, at forskning, uddannelse og praksis kommer tættere på hinanden.
Original languageDanish
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Number of pages219
ISBN (Print)978-87-7160-759-8
Publication statusPublished - 2019
SeriesUndervisning og læring

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions

Cite this