Velfærdsinnovation og tværfaglige netværk: Didaktiske refleksioner over et undervisningsforløb

Jeanette Ringgaard Svendsen, Bodil Klausen, Esben Hulgård

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Velfærdsprofessionerne skal være med til at designe nye velfærdsmodeller og ikke blot administrere, hvad andre har udviklet. Pædagoger, lærere, sygeplejersker og andre professionsfolk har stor viden om og erfaring med brugerne og kender deres behov - derfor skal de studerende på uddannelserne klædes på til at ny- og omtænke velfærdsopgaverne på innovative måder. I artiklen fortæller vi om, hvordan vi med udvikling og implementering af et obligatorisk modul i Velfærdsinnovation og tværfaglige netværk har taget den udfordring op. Vi beskriver de didaktiske valg, vi har truffet for at skabe et forløb, der støtter de studerendes foretagsomhed, innovationskompetence og evne til at tænke på tværs af professioner – og vi rejser spørgsmålet: Hvordan kan forløbet opleves meningsfuldt af alle studerende? I artiklens sidste afsnit opregner vi sejre, udfordringer og bud på next practice.
Original languageDanish
Title of host publicationEntreprenørskabsundervisning
EditorsAnne Kirketerp, Linda Greve
Number of pages16
Place of PublicationÅrhus
PublisherAarhus Universitetsforlag
Publication date2011
ISBN (Print)9788779347113
Publication statusPublished - 2011

Keywords

  • contracting courses

Cite this