Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel

Niels Henrik Helms, Simon Heilesen

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

    Abstract

    Artiklen redegør for begreberne velfærdsteknologi og læringsteknologi i uddannelseskontekst, hvor indførelsen af disse præges af multiple dagsordener,hvor hensigterne både er at initiere den lærendes selvansvarlighed og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser. Artiklen sætter fokus på det nye uddannelsesformat MOOCs (Massive Open Online Courses), som diskuteres både i forhold til en generel moderniseringsdiskurs og i forhold til forståelse og udfoldelse af formatet.
    Original languageDanish
    Title of host publicationVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
    EditorsKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
    Number of pages17
    Place of PublicationSorø
    PublisherUCSJ Forlag
    Publication date2015
    Pages181-197
    ISBN (Print)978-87-927-1732-0
    ISBN (Electronic)978-87-92717-33-7
    Publication statusPublished - 2015

    Cite this