Vi kan skabe sporet sammen: Studerende som medudviklere af læringsdesignet for deres egen uddannelse

Louise Lund Breil, Marianne Georgsen, Susanne Dau

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen præsenterer og diskuterer et projekt, hvor der arbejdes målrettet med at etablere et ligeværdigt samarbejde mellem underviser og studerende omkring læringsdesignet af de studerendes igangværende uddannelse. Arbejdet med læringsdesign, som her forstås som en metodologi til undervisningsudvikling (jf. Dohn et al., 2019), tager afsæt i Fawns’ formulering af en Entangled Pedagogy, som bl.a. sætter fokus på de studerendes deltagelse i designarbejdet. Med afsæt i poststrukturalismen (Juelskjær & Plauborg, 2013; Søndergaard, 2005; Focault, 2002) analyseres kvalitative, empiriske data (fokusgruppeinterviews) med henblik på at afdække studenterperspektivet på det overordnede forskningsspørgsmål: Hvad kendetegner de studerendes bidrag, når de inviteres til at medudvikle læringsdesignet for deres egen uddannelse?
Original languageDanish
JournalLæring og Medier
Volume17
Issue number30
Number of pages27
ISSN1903-248X
Publication statusPublished - 26 Sept 2024

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this