Viborg 1146 To Go: VR oplevelse som undervisningsmateriale

Lana Tankosa Nikolic (Producer), Martina Scarpelli (Designer), Line Vennerstrøm Annesen, Rikke Johansen Smidt

Research output: Non-textual formGamesEducation

Abstract

Har du nogensinde tænkt over, hvordan DIN historie hænger sammen med VORES historie?
Eller hvordan fortid, nutid og fremtid er forbundet?
Kom med på en sanselig og poetisk rejse tilbage i tiden.
Det er dagen før et skæbnesvangert kongevalg. Året er 1146, og vi befinder os på Stænderpladsen nord for
Domkirken. Magtkampen mellem Svend, Knud og Valdemar ulmer og er på nippet til at antænde.
Elever fra 4. og 5. klassetrin, var med til at teste det nye skoleforløb udviklet af Late Love Production og Nyt Viborg Museum. Eleverne iklædes Virtuel Reality headsets og får lov med egne øjne at se, hvad andre nulevende næppe har set – Viborg anno 1146.
Klassen vil samlet deltage i en historisk virtual reality-oplevelse, og en efterfølgende faglig dialog med formidler fra museet. Der er desuden udviklet materiale til efterbearbejdning i historieundervisningen
Original languageDanish
Publication date6 Dec 2022
SizeVR 12 min
Publication statusPublished - 6 Dec 2022

Keywords

  • children and youth
  • learning, educational science and teaching
  • technology, engineering and IT
  • schools, courses and institutions
  • aesthetics, design and media
  • Theater in Metaverse (TiM)

    Nikolic, L. T. (Principle researcher), Jørgensen, J. T. (Principle researcher), Scarpelli, M. (Principle researcher), Hemmingsen, L. (Principle researcher), Lindgaard, S. (Principle researcher), van de Laak, A. (Principle researcher) & Nordby, S. (Principle researcher)

    01/01/2131/12/24

    Project: Development project/ Innovation

    File

Cite this