Videnomsætning i Området for Sundhed, UCL - delrapport på baggrund af intern survey 2019

Research output: Book/Report/clinical guidelinesReportCommunication

2 Downloads (Pure)

Abstract

Videnomsætning er en strategisk og prioriteret indsats i UCL, men overordnet ses modstridende angivelser i forhold til omfang og niveau af dette mellem undervisere, ledere og forskere i Området for Sundhed på UCL, undersøgt via surveys rettet mod de tre respondentgrupper. Med en moderat til høj svarprocent ses der stor forskel mellem de tre respondentgrupper ift. graden af anvendelse af Nexus modellens tre typer af videnaktiviteter, så som inddragelse af viden af materiel type, f.eks. anvendelse af forskningsviden i undervisning, aktørdrevet type f.eks. information om forskning i uformelle fora, forskningsbesøg i undervisningen og inddragelse af studerende i forskning, samt organisatorisk drevet type, f.eks. faglige teams og formelle fora.
Sammenfattende virker den gensidige orientering mellem forsknings- og uddannelsesarenaerne sparsom; dog må begrænsningerne ved et survey tages i betragtning. Det er derfor oplagt at undersøge dette emne nærmere i fremadrettede, kvalitative undersøgelser af muligheder, barrierer samt vurderinger og tiltag for videnomsætning i Området for Sundhed, UCL.
Original languageDanish
Publication statusPublished - May 2019

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this