Videnskabsteori i aktion: Erhvervspædagogisk praksis

Research output: Other contributionContribution to digital media

31 Downloads (Pure)

Abstract

I denne artikel kigger vi nærmere på, hvordan videnskabsteori kan anvendes i praksis som erhvervs-skolelærer. Vi er begge undervisere på det obligatoriske modul ”Videnskabsteori i erhvervspædago-gisk praksis” på Diplomuddannelsen i Erhvervspædagogik, og på dette modul udtrykker de stude-rende ofte forventninger om, at modulet er kedeligt, tørt, svært, abstrakt og langt fra virkeligheden. Vi forstår godt, at man kan have disse oplevelser, men som undervisere har vi opfattelsen, at det er det mest interessante og vigtigste modul på uddannelsen. Vores intention er at få vores studerende til at forstå, hvorfor videnskabsteori er relevant som underviser på en erhvervsskole. Lad os skitsere hvorfor.
Original languageDanish
Publication date10 Feb 2025
PublisherUCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Number of pages10
Publication statusPublished - 10 Feb 2025

Cite this