Læsevejlederen i ungdomsuddannelserne - hvordan tilrettelægges en læseindsats?

  • Monica Irene Krarup Olesen (Deltager)
  • Lene Løkkegaard (Deltager)
Beskrivelse
Opgavens indhold: På baggrund af erfaringer fra læsevejlederuddannelsen på UCN Act2learn præsenteres indsatsteorien som en metode til at organisere læseindsatser på i ungdomsuddannelserne. Desuden vil eksemplariske læseindsatser struktureret med indsatsteorien blive præsenteret og diskuteret.
Mål for aftagers udbytte: Viden om indsatsteori samt inspiration til hvordan denne succesfuldt kan implementeres under ungdomsuddannelsernes organisatoriske forhold.
Metodik og arbejdsform: Oplæg og øvelse i at knytte metode, behov og organisering af praksis.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: I læreprocessen lægges vægt på en praksisnær tilgang, samt meningsfuld anvendelse af metoderne i egen praksis.
Informationer
Flere informationer

Organisationer

  • Professionshøjskolen University College Nordjylland > UCN act2learn PÆDAGOGIK OG LÆRING