Brug venligst filter funktionen i venstre bund af din skærm.

Resultater

  • Profiler (13)
  • Projekter (10)
  • Publikationer (57)
  1. Vis flere profiler og filtre
  1. Biliteracy - fra børnehave til skole

    Kristensen, Kitte Søndergaard

    01/01/1401/01/16

    Projekter: Udviklingsprojekt/ InnovationNational

  2. Evaluering af dansk som andetsprog

    Havgaard, Merete Hull & Høyrup, Fie

    01/09/0701/06/08

    Projekter: Udviklingsprojekt/ InnovationNational

  3. Kompetenceenheden for Logopædi og Sprogtilegnelse (KLOG)

    Månsson, Hans Bærent, Thomsen, Inge Benn, Bylander, Helle Iben, Basse, Lena, Mikkelsen, Margit Nygård, Krogh, Trine Kjær & Thomsen, Mette

    20/05/15 → …

    Projekter: AndetNational

  4. TWBD: Teacher Well Being and Diversity

    Lam, Sabine, Vilien, Katja, Søgaard, Karoline, Hansen, Maj Borggaard & Petra, Daryai-Hansen

    01/09/1630/06/19

    Projekter: Udviklingsprojekt/ InnovationInternational

  5. Vi læser for livet

    Jacobsen, Susanne Karen

    01/08/1110/04/13

    Projekter: ForskningNational

  6. Forældrekraft - udvikling af ressourceorienteret forældresamarbejde

    Day, Barbara Noel & Kristensen, Kitte Søndergaard

    15/01/1030/06/12

    Projekter: Udviklingsprojekt/ InnovationNational

  7. Vis flere projekter og filtre
  1. Fleksibel flersprogethed i modtagelsesklassen

    Daugaard, Line Møller, 2018, Nyankomne elever i skolen: sprogpædagogiske perspektiver på basisundervisning i dansk som andetsprog. Daugaard, L. M., Jensen, N. H. & Kristensen, K. S. (red.). Aarhus: Kvan, s. 58-77 20 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  2. Tæt på 'de nyankomne elever'. Sprogportrættet som redskab i basisundervisningen i dansk som andetsprog

    Daugaard, Line Møller, Jensen, Nina Hauge & Kristensen, K. S., 2018, Nyankomne elever i skolen : sprogpædagogiske perspektiver på basisundervisning i dansk som andetsprog. Daugaard, L. M., Jensen, N. H. & Kristensen, K. S. (red.). Aarhus: Kvan, s. 9-29 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  3. Flersprogethed - en fordel eller ulempe, når man skal lære sprog

    Samal Jalal, R., 21 dec. 2017, I : Folkeskolen. 22, s. 14-16 3 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

  4. Flersprogede børns brug af metasproglige ressourcer

    Orluf, Birgit, Østergaard, W. & Wulff, Lone, 2017, s. 62. 1 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

  5. Tekstbånd og inferenser - om at undervise i aktiv sprogforståelse i læsning

    Olsen, Martin Hauerberg, 23 jun. 2017, I : Fokus - på dansk som andetsprog for voksne. 68, s. 31-35 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

  6. Styrk sproget, styrk læringen: Sproglig udvikling og stilladsering i flersprogede klasserum

    Vilien, Katja (red.), Mulvad, R. (red.), Thise, Helene (red.), Ginman, Mette (red.) & Gibbons, P., 2016, Samfundslitteratur. 291 s.

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning

  7. Ind i teksten med flersprogede elever

    Vilien, Katja, jan. 2017, Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisningen. Kragholm Knudsen, S. & Wulff, L. (red.). Akademisk Forlag, s. 125-149 24 s. (Didaktikserien).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Danmark - Irak tur-retur. Dansk som andetsprog i bevægelse

    Jensen, Nina Hauge, 2016, Flersprogethed i dagtilbud : Lingvistisk etnografiske analyser af sprogpædagogisk praksis. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet , Bind 73. s. 105-118 14 s. (Københavnerstudier i tosprogethed; bind 73).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Hvad er problemet? Elever med dansk som andetsprog kan jo sagtens læse!

    Rønberg, Louise, jan. 2014, I : Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift. 51, 1, s. 3-18 16 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

  10. Smartphone-medieret sprogundervisning af nyankomne flygtninge i praktik

    Lucht, M., Knoke, G. E. & Mortensen, Karen Rask, 16 jun. 2016, 109 s.

    Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomMasterForskning

  11. Vis flere publikationer og filtre