ForsideKonsulentydelserIt-didaktisk kompetenceforløb for adjunkter i SFH

English

It-didaktisk kompetenceforløb for adjunkter i SFH

Konsulentydelse: Kursusvirksomhed

Føj til bogmærker

Samarbejdspartnere

Vis graf over relationer

Opgavens indholdDer udbydes i foråret 2015 et forløb for adjunkter i SFH med det sigte at kvalificere og udvikle adjunkters
it-didaktiske kendskab og it-didaktiske kompetencer som led i deres øvrige pædagogisk-didaktiske
lektorkvalificering.
Mål for aftagers udbytteFormålet med forløbet er at skærpe deltagernes viden og færdigheder i at anvende de øgede didaktiske muligheder med it-inddragelse i undervisningen og herigennem støtte og fremme de pædagogiske og læringsmæssige mål i et udvalgt undervisningsforløb.
Metodik og arbejdsformDesignbased research, introworkshops, interventioner, afprøvninger, lynch-sparring, feedback på baggrnd af lynch videooptagelser,afsluttende workshops
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsformAt forskningen er designbaseret betyder inden for DBR tilgangen, at ny viden genereres gennem processer, som samtidig udvikler, afprøver og forbedrer et design. Den type af design, som DBR projekter arbejder med er ”uddannelsesdesign” (Akker, 2006), ”didaktisk design” (Andreasen, 2008) eller ”læringsdesign” (Wenger, 2004), og designprocessen karakteriserer den formgivningsproces, det er at udvikle, afprøve og forbedre et læringsmiljø.
National/internationalNational
StadieAfsluttet
Startdato03/02/15

    Kopier teksten fra feltet...