Nanja Buch-Hansen
Lektor, Cand. Comm.
Præsentation
Jeg varetager alle niveauer fra de introducerende forløb til bachelor og efter- og videreuddannelse af pædagoger samt udviklingsarbejde i det pædagogiske felt. Er tilknyttet modul C "køn, seksualitet og mangfoldighed" og har undervist/vejledt i teorifagene DKK, IIS og pædagogik. Er lektorkvalificeret i faget ”kommunikation, organisation og ledelse” i 2007.
Arbejdsområder
Primære arbejdsområder:
Øvrige arbejdsområder:
Jeg har pt. min primære tilknytning i modul C ”køn, seksualitet og mangfoldighed” som jeg har været med til at udvikle både på UCC niveau såvel som intern på pædagoguddannelsen Sydhavn.
Jeg underviser hold af studerende og vejleder bredt i det pædagogfaglige felt med en særlig optagethed af:
-
kommunikation, relationer, interaktionsformer, inklusion, køn, seksualitet, mangfoldighed, div. minoritetsaspekter, kulturforståelse, koblinger mellem individ/samfund,
-
kommunikation og samarbejde i en organisatorisk kontekst med blik for rammesætning/ledelse af forandringsprocesser
-
aktionslæring, iagttagelsesmetoder og dokumentation.
-
social/specialpædagogiske områder omkring autisme og prostitution.
Øvrige arbejdsområder:
Eksempler på deltagelse i efter- og videreuddannelse af pædagoger/udviklingsarbejde:
- ”Hvem vejleder vejlederen?” – kursus i praktikvejledning og anden vejledningspraksis. Underviser i vejledning og vejledningsteknik. Eksternt kursus rekvireret af Professionsinstituttet for almenpædagogik, special- og socialpædagogik/UCC.
- Procesvejleder i udviklingsprojektet: ”Inkluderende samarbejde i det mangfoldige forældresamarbejde”, Gladsaxe kommune. Støttede op om pædagogernes arbejde med målrettet med at inddrage en udsat og mangfoldig forældregruppe, samt at dokumentere og reflektere over deres praksis i aktionsforskningsøjemed. Pilotprojekt fra integrationsministeriet/UCC
- Kursus i forældresamarbejde: Kvalificering af forældresamarbejdet gennem vidensformidling og metodeudvikling med afsæt i praksisfortællinger. Københavns kommune.
Kompetencer
Kompetencegivende kurser:
Uddannelsesbetegnelse: Cooperativer Learning
Uddannelsesinstitution: UCC
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2012
Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Svensk
Niveau: Øvet
Organisatoriske kompetencer:
Studievejlederkoordination: Flere års erfaring
Uddannelsesbetegnelse: Cooperativer Learning
Uddannelsesinstitution: UCC
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2012
Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Svensk
Niveau: Øvet
Organisatoriske kompetencer:
Studievejlederkoordination: Flere års erfaring
- interkulturelle forhold - interkulturel kommunikation, sociale processer mellem mennesker, kulturmøde/analyse
- undersøgelsesmetodik - praksisfortællinger, iagttagelse, aktionslæring,
- kompetenceudvikling - læreprocsser, pædagogisk iagttagelsesmetode, kobling teori-praksis
- kreative processer - FX forumteater/spil. arbejder vedholdende med at rammesætte kreative processer i undervisning og efter/videreuddannelse
- organisationsudvikling - Procesledelse, lektorkvalificeret i: kommunikation, organisation og ledelse
- køn/kønsforskelle - udvikler af modul C på pædagoguddannelsen køn, seksulitet og mangfoldighed, har skrevet kandidat speciale om krop, køn og relationer
- autisme - Har både praktisk/teoretisk kendskab, da jeg har en søn med autisme og ofte vejleder fx bachelorprojekter om autisme, specialpædagogik, inklusion etc.
- coaching - Studievejleder og studievejledningsudvikler
- interviewundersøgelser - har foretaget mange interviews gennem uddannelse såvel som samt som konsulent
- aktionslæring - har anvendt aktionslæring i udviklingsprojketet: inkluderende samarbejdsformer i det manfoldige forældresamarbejde