Søren Pjengaard

Lektor hos læreruddannelsen i Aalborg. UCN
Ekstern lektor i universitetspædagogik hos Syddansk Universitet

  1. Accepteret/In press

    Det narratives betydning for elevens oplevelse, forståelse og dannelse i et didaktisk perspektiv

    Pjengaard, Søren, 1 jun. 2020, (Accepteret/In press) Fortæl. Brodersen, P. (red.). Hans Reitzels Forlag

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  2. Udgivet

    Aktionslæring og aktionsforskning i skoleudviklingsprocesser

    Pjengaard, Søren, 1 mar. 2020, Aktionsforskning i et læringsperspektiv. Sunesen, M. K., Frimann, S. & Borup, J. (red.). Hans Reitzels Forlag, 14 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  3. Accepteret/In press

    Fem forskellige elevperspektiver med konsekvenser for skolens praksis og dannelsesopgave

    Pjengaard, Søren, 2020, (Accepteret/In press) Elevperspektiver. Klim, 12 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  4. Udgivet

    Aktionsforskning og tre kritiske diskurser i professionshøjskoleforskningen

    Pjengaard, Søren & Buhl, Henrik, okt. 2019, Aktionsforskning: indefra og udefra. Sunesen, M. K. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 185-205 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  5. Udgivet

    På vej mod en brobyggende professionsdidaktik

    Pjengaard, Søren, 26 sep. 2019, Professionernes fundament - en kritik og vision. Hermansen, M. (red.). Dafolo, s. 145-163 18 s. (Undervisning og Læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  6. Udgivet

    At lære gennem eksistentielle valg

    Pjengaard, Søren, 1 sep. 2019, Det lærende menneske. Brodersen, P. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 119-142 24 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  7. Udgivet

    At lære gennem narrativer

    Pjengaard, Søren, 1 sep. 2019, Det lærende menneske. Brodersen, P. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 73-96 24 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  8. Udgivet

    Refleksiv praksislæring - en kvalitativ undersøgelse af en professionshøjskoles tilgang til læring

    Pjengaard, Søren & Sunesen, Micki Sonne Kaa, sep. 2019, Professionernes fundament - en kritik og vision. Hermansen, M. (red.). Dafolo, s. 163-174 12 s. (Undervisning og Læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

  9. Udgivet
  10. Udgivet

    En håndbog til dit bachelorprojekt: hvorfor og hvordan?

    Boding, Jesper, Mølgaard, Niels & Pjengaard, Søren, 28 maj 2019, Bachelorprojektet i læreruddannelsen: en håndbog. Boding, J., Mølgaard, N. & Pjengaard, S. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 11-20 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 Næste