ForsideProjekterLæreruddanneres kompetencer - Et litteraturreview

English

Læreruddanneres kompetencer - Et litteraturreview

Projekt: Forskning

Føj til bogmærker

Samarbejdspartnere

Vis graf over relationer

Formålet med projektet er at undersøge og skabe et overblik over eksisterende international forskning i læreruddanneres særlige kompetencer i form af et systematisk review af litteraturen på området. Dette overblik skal bidrage til en forskningsbaseret professionshøjskolesektor og målrette udviklingstiltag i forhold til læreruddanneres kontinuerlige professionelle læring. Interessen for at få dybere indsigt i, hvad der særligt kendetegner læreruddanneres kompetencer har i den seneste tid fået større international bevågenhed, herunder inden for EU-landene, blandt andet ud fra den begrundelse at for at højne kvaliteten af uddannelsessystemet generelt, er det vigtigt at også undervisere på læreruddannelserne lever op til nogle professionelle standarder. I en dansk sammenhæng er det også interessant at få større indsigt i, hvad der er særligt kendetegnende ved læreruddanneres professionelle kompetencer ikke mindst i sammenhæng med indførelsen af den nye stillingsstruktur inden for professionshøjskolerne. Projektet bygger metodisk på et systematisk review af forskningslitteraturen på området. Reviewarbejdet foretages i et samarbejde mellem UC SYD og VIA UC.
Startdato17/12/15
Slutdato30/04/16
National/InternationalNational
Finansiering
  • Eksternt finansieret

    125000 Danske Kroner

Kopier teksten fra feltet...