ForsideProjekterOpfattelser af hvad der kan og skal læres i teoretisk og ...

English

Opfattelser af hvad der kan og skal læres i teoretisk og klinisk undervisning

Projekt: Udviklingsprojekt/ Innovation

Føj til bogmærker

Samarbejdspartnere

Vis graf over relationer

Udviklings og forskningsprojekt med fokus på at afdække opfattelserne af hvad der kan og skal læres i en professionsuddannelse - dette for at afdække forudsætninger for vidensudvikling specifikt i sygeplejerskeuddannelsen, hvor eksisterende opfattelser kan siges at medvirke til at konstituere feltet for uddannelse og vidensudvikling.
Startdato01/09/04
Faktisk slutdato01/04/07
National/InternationalNational

    Emneord

  • vidensgrundlag, professionsuddannelse, mimesis, kritisk-hermeneutisk tilgang, vidensformer, kliniske undervisere, teoretiske undervisere, utydelighed, sygeplejestuderende, phronesis, tekné, episteme, tilskuerkundskab, deltagerkundskab, teknisk rationalitet, tavs viden, professionsidentitet
  • teori-praksis
  • sygeplejerskeuddannelsen

Kopier teksten fra feltet...