ForsideProjekterPraksisudvikling: En kvalitativ undersøgelse af virkninge...

English

Praksisudvikling: En kvalitativ undersøgelse af virkningen af en struktureret dialogisk undervisning i læseforståelsesstrategier i danskfagets overbygning.

Projekt: Udviklingsprojekt/ Innovation

Føj til bogmærker

Vis graf over relationer

Undersøgelsesfeltet er: Hvorfor undervise eksplicit i læsestrategier i folkeskolens overbygning, sådan at undervisningen er baseret på en struktureret og stilladserende dialog om de anvendte forståelsesstrategier under læsningen af litterære tekster? Hvordan vurderer elever med hhv. høj og lav læseforståelse denne arbejdsform, og hvilke fordele og udfordringer ser læreren i en sådan undervisningsform?
Startdato01/01/10
Slutdato31/12/10
National/InternationalNational
Finansiering
  • Internt finansieret

    0 Danske Kroner

    Emneord

  • læseforståelsesstrategier, struktureret undervisning, folkeskolens overbygning, danskfaget, dialogisk undervisning, læsevanskeligheder
  • læsning
  • danskundervisning

Kopier teksten fra feltet...