Semiotik som metode til kvalificering af børnehavebarnets tværæstetiske læreprocesser

  • Vöge, Lasse (Projektdeltager)
  • Zoffmann, Merete, (Projektdeltager)
Beskrivelse

Beskrivelse

Samarbejde med Menighedsbørnehaven Rahbek, Frederiksberg Kommune. Undersøgelse og udvikling af semiotik som metode til kvalificering af den pædagogiske praksis, konkret i forhold til børnehavebarnets tvær æstetiske læreprocesser (billed- og verbalsprog). Nøgleord: kulturanalyse, kognitiv semiotik, socio-kulturel læring (situeret læring, guided participation, interaktionisme m.fl.), voksendeltagelse, æstetiske læreprocesser, fiktionskompetence, narrativitet, pædagogiske læreplaner.
Informationer
Flere informationer
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato03/01/05 → …

Organisationer

  1. Professionshøjskolen UCC

Samarbejdspartnere

Samarbejdspartnere

2 Samarbejdspartnere