ForsideSkriftlige produktionerAnimationsæstetik: når pædagogen rammesætter bevægelse

English

Animationsæstetik: når pædagogen rammesætter bevægelse

Skriftlig produktion: FormidlingArtikel

Føj til bogmærker

Vis graf over relationer

I artiklen ser vi på animationsæstetikkens potentialer. Hvilke redskaber, hvilke øvelser, hvilken fremgangsmåde kan pædagogen benytte i sin rammesætning af animationsæstetikken? Hvilke rammemæssige udfordringer skal pædagogen være bevidst om for at dyrke læringspotentialerne? Vores afsæt er et forskningsprojekt, hvor tre børnehaveklasser og deres børnehaveklasseledere skulle arbejde med animationsæstetik. Vi følger pædagogen Agnes og hendes klasse i projektets første uge, hvor børnene lavede animationsfilm med app’en stop motion studio. Børnene arbejdede med teknikken cut out animation, hvor de med karton, saks, farver og elefantsnot, i grupper skabte deres egne flødebollefigurer og derefter lavede film på i-pad om følelser med figurerne.

Publikationsoplysninger

TidsskriftNul til fjorten (0-14) Pædagogisk tidsskrift
Tidsskriftsnummer04
Antal sider4
År2017
ISSN (Trykt)0906-5873
OriginalsprogDansk

    Emneord

  • Børn og unge - animationsæstetik, børnehaveklasse, pædagog

Kopier teksten fra feltet...