Cooperative Learning i læreruddannelsen

Beskrivelse
På Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS blev der i undervisningsåret 2009/2010 fokuseret på udviklingsarbejde under overskrifterne ’Uddannelsesudviklere’ og ’Varierede undervisningsformer’. Projektet ’Cooperative Learning i læreruddannelsen’ er stablet på benene inden for temaet ’Varierede undervisningsformer’ og har til hensigt at undersøge, eksperimentere og indsamle erfaringer med undervisningsmetoderne fra ’Cooperative Learning’ sådan som de fremgår af bogen af samme navn (Kagan & Stenlev, 2006). I denne sammenhæng bygger anvendelsen af CL således specifikt på Spencer Kagans strukturelle tilgang til metoden.
Denne rapport indledes med en opstilling af arbejdsgruppens målsætninger og problemformuleringer efterfulgt af en kortere afklaring af væsentlige begreber og hensigtserklæringer, når det kommer til Kagan og Stenlevs udlægning af CL. Derefter præsenteres eksempler og erfaringer fra undervisning ved inddragelse af CL i hhv. hjemkundskab (af Lektor Kirsten Palmvang) og de pædagogiske fag (af Adjunkt Tobias Heiberg) i læreruddannelsen. Rapporten afsluttes med en overordnet projektsammenfatning.
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
ForlagProfessionshøjskolen UCC
Antal sider18
PublikationsartForskning
Peer reviewNej
260 Downloads