Designprocesser og digital produktion: - - et tværprofessionelt samarbejde mellem lærere og pædagoger i folkeskolen

Beskrivelse
Der er fokus på Fab-Labs som ramme for en social læringskontekst i folkeskolen, hvor elever sammen med lærere og pædagoger får mulighed for at udforske teknologier og fremstille digitale produkter og produktioner. I læringsmiljøet hvor designprocessen og den digitale fabrikation udfoldes, undersøges hvilke udfordringer teknologierne stiller til læreren og pædagogens rammesætning og deltagelse i designprocesser, og hvordan processerne kan udfoldes i og på tværs af undervisnings- og fritidsaktiviteter i folkeskolen.
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
Antal sider3
PublikationsartForskning
Peer reviewJa
BegivenhedThe 6th NoFa-conference 2017 - University of Southern Denmark, Odense, Danmark
Varighed: 29 maj 201731 maj 2017
Konferencens nummer: 6

Konference

KonferenceThe 6th NoFa-conference 2017
Forkortet titelNoFa6
LandDanmark
ByOdense
Periode29/05/1731/05/17
Relaterede emner