ForsideSkriftlige produktionerDigital literacy som læringsoptik i det senmoderne

English

Digital literacy som læringsoptik i det senmoderne

Skriftlig produktion: ForskningBidrag til bog

Føj til bogmærker

Vis graf over relationer

Denne artikel udgør en del af et forskningsprojekt ved UC Syd fra 2013 til 2014 om digital læsedidaktik . De samlede resultater af dette delprojekt er publiceret i min bog Historie og livsverden – en historiedidaktik, Forlaget Pendulum (Grevy 2014) .
Artiklen falder i fire hovedafsnit: Først indledes med en redegørelse for de aktuelle potentialer for folkeskolen i dag. Herefter følger et generelt koncept for digital literacy. I det tredje afsnit opstilles på baggrund af projektets undersøgelser udfordringer for den nye optik, og i det sidste afsnit gives et udblik, hvor konceptets muligheder indikeres.

Værtspublikationsoplysninger

TitelSkole, livsverden og nye læringslandskaber - et debatoplæg om folkeskolen : man skal kunne det hele: om digital literacy og læring i det senmoderne
UdgivelsesstedVejle
ForlagForlaget Pendulum
Sider45-66
Antal sider22
År2017
ISBN (Trykt)978-87-997667-4-1

Kopier teksten fra feltet...