ForsideSkriftlige produktionerDigitale multimodale tekster i undervisningen og digital ...

English

Digitale multimodale tekster i undervisningen og digital literacy: paradokser og løsningsmuligheder

Skriftlig produktion: ForskningBidrag til bog

Føj til bogmærker

Vis graf over relationer

Antologikapitlet diskuterer digitale teksters komplicerede semiotik, og hvordan de paradoksalt kan bruges stilladserende i en Universal Design for Learning-tilgang. Kapitlet viser både digitale teksters affordanser i inkluderende undervisning, og hvordan læremidler og didaktikker er utilstrækkelige og egentlig (bevidst?) ekskluderende al den stund, de ikke trækker på UDLs principper. Afsluttende opfordres forlag og undervisere til at gå om bord i UDL.

Værtspublikationsoplysninger

TitelSkole, livsverden og nye læringslandskaber. Et debatoplæg om folkeskolen. : man skal kunne det hele. Om digital literacy og læring i det senmoderne
UdgivelsesstedVejle
ForlagForlaget Pendulum
Udgave1
Sider159
Antal sider27
År2017
ISBN (Trykt)978-87-997667-4-1

Kopier teksten fra feltet...