Fordybelse gennem kompetenceorienteret matematikundervisning

Beskrivelse
Hensigten med dette kapitel er at præsentere forskellige casebeskrivelser fra mit ph.d-projekt "Målstyret Kompetenceorienteret Matematikundervisning" (MKM), der inviterer til brug af analytisk og kritisk tænkning i forbindelse med denne nye faglighed med dertilhørende rum for fordybelse. Som studerende er det centralt, at man inviteres til at "gå rundt om" et matematikdidaktisk fænomen, problem eller dilemma og bruger forskellige teoretiske optikker til at drøfte forståelser af situationen.
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
TitelFag og fordybelse : når fag sætter nye spor i erkendelsen
RedaktørerPeter Brodersen
Antal sider24
Udgivelses stedKbh.
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2019
Sider61-84
ISBN (Trykt)978-87-412-7425-6
PublikationsartForskning
Peer reviewJa

Organisationer

Relaterede emner