Forord

Beskrivelse
Professionsbacheloruddannelserne har eksisteret lige siden
2001, og de første bachelorprojekter inden for disse uddannelser
kom i 2003 på de såkaldte overgangsordninger i uddannelserne.
Denne metodebog håber på at kunne hjælpe til at skabe overblik
over og indblik i meget forskelligartede metoder med relevans for
det pædagogiske område. Bogen præsenterer ikke en ny pædagogisk
strategi eller metode for endegyldig håndtering af ethvert bachelorprojekt,
men du bliver gennem bogen inviteret ind i en række
nedslag for videnskabelig og pædagogisk tænkning for lærere og
pædagoger, som du kan sætte i spil i dit bachelorprojekt. Udgangspunktet
er, at lærere og pædagoger er interesseret i at forstå, hvad
der er på spil i egen praksis og relationer med eksempelvis børn i
meget forskelligartede læringsmiljøer. Som en følge heraf vil mange
af os gerne udvikle denne refleksion over egen og andres praksis,
hvilket indbefatter at få et lidt andet blik for, hvorledes der er et
samspil mellem vidénskabelige undersøgelsesmetoder, pædagogiske
tænkninger og læring i (arbejds)livet.
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
TitelBachelorprojektet inden for det pædagogiske område : indblik i videnskabelige metoder
RedaktørerStinne Glasdam, Gitte Riis Hansen, Søten Pjengaard
Antal sider3
ForlagHans Reitzel
Publikationsdato2017
Sider7-9
ISBN (Trykt)978-87-412-6733-3
PublikationsartUndervisning

Samarbejdspartnere

  • Health Science Centre, Medical Faculty, Lund University
Relaterede emner