Forringer anbringelse uden for hjemmet børn og unges livschancer?

Beskrivelse
Artiklen undersøger hvilke oplevelser anbragte børn og unge har med at være anbragt uden for hjemmet, og hvilken indflydelse disse oplevelser potentielt har på deres muligheder senere i livet. Med afsæt i et særligt uddannelsessociologisk perspektiv, der udforsker udsatte børn og unges livschancer, analyseres anbragte børns fortællinger, og der argumenteres for, at anbringelse uden for hjemmet potentielt skaber en følelse af at være underlagt forhold børnene ikke har indflydelse på, hvilket kan være grundlæggende for anbragte børns vanskeligheder i uddannelsessystemet
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for Socialpædagogik
Vol/bind17
Udgave nummer2
Sider (fra-til)81-90
Antal sider10
ISSN1398-3717
PublikationsartForskning
Peer reviewJa
Eksternt udgivetJa

Organisationer

    Samarbejdspartnere

    • Aarhus Universitet