Historieundervisning og sproglig udvikling

Beskrivelse
Undervisningen med fokus på sproglig udvikling er med 2014-målene for fagene i grundskolen i Danmark en opgave for alle faglærere. I alle fag indgår mål, som angår elevernes faglige læsning, skrivning og kommunikation, ligesom folkeskolens tværgående emne sproglig udvikling har krav til, hvad eleverne skal lære om sprog og tekster i fagene.
Dette projekt har sigtet mod at udvikle en didaktisk tilgang i historieundervisning som understøtter elevernes sproglige udvikling.
Didaktikken er udviklet i et samarbejde mellem forsker og grundskolelærer og er udmøntet i et konkret beskrevet undervisningsforløb, som kan vise lærere i historie, hvordan de kan integrere sproglig og faglig læring.
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
Antal sider31
PublikationsartForskning
Peer reviewNej
BegivenhedThe 6th NoFa-conference 2017 - University of Southern Denmark, Odense, Danmark
Varighed: 29 maj 201731 maj 2017
Konferencens nummer: 6

Konference

KonferenceThe 6th NoFa-conference 2017
Forkortet titelNoFa6
LandDanmark
ByOdense
Periode29/05/1731/05/17

Organisationer

Samarbejdspartnere

  • Syddansk Universitet
1 Downloads
Relaterede emner