ForsideSkriftlige produktionerHistorieundervisning og sproglig udvikling

English

Historieundervisning og sproglig udvikling

Skriftlig produktion: ForskningPaper

Føj til bogmærker

Dokumenter

Samarbejdspartnere

Vis graf over relationer

Undervisningen med fokus på sproglig udvikling er med 2014-målene for fagene i grundskolen i Danmark en opgave for alle faglærere. I alle fag indgår mål, som angår elevernes faglige læsning, skrivning og kommunikation, ligesom folkeskolens tværgående emne sproglig udvikling har krav til, hvad eleverne skal lære om sprog og tekster i fagene.
Dette projekt har sigtet mod at udvikle en didaktisk tilgang i historieundervisning som understøtter elevernes sproglige udvikling.
Didaktikken er udviklet i et samarbejde mellem forsker og grundskolelærer og er udmøntet i et konkret beskrevet undervisningsforløb, som kan vise lærere i historie, hvordan de kan integrere sproglig og faglig læring.

Værtspublikationsoplysninger

TitelPaper til konference
Antal sider31
År2017

Konference

KonferenceThe 6th NoFa-conference 2017
Nummer6
LandDanmark
ByOdense
Periode29/05/1731/05/17

Andre dokumenter

Kopier teksten fra feltet...