Internettet og Folketingsvalget 2015

Beskrivelse
Denne rapport diskuterer den politiske deltagelse online i forbindelse med valgkampen i 2015. Vi sætter 2015 - valget i et historisk perspektiv i forhold til tidligere valg. Vi diskuterer mediebrug i valgkampen, generelt og med særligt henblik på internettet. Vi analyserer politisk deltagelse i valgkampen med vægt på online aktiviteter, og med et særligt fokus på sociale medier. Vi berører også befolkningens holdninger til nettet i forhold til andre medier og dets betydning for valgkampe. Endelig diskuterer vi intern og ekstern efficancy i forhold til nettet, dvs. befolkningens oplevelser af effekter i forhold til demokratisk læring og uddannelse og effekten på den politiske dagsorden som sådan
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagDanske Medier
Antal sider22
ISBN (Trykt)978-87-7393-784-6
PublikationsartForskning
Peer reviewNej

Samarbejdspartnere

  • Danske Medier
  • IT-Universitetet
  • Københavns Universitet
Relaterede emner