Mediefusioners effekter på lokal- og regionalmediers strategi og indhold

Beskrivelse
Det er kun gået én vej de seneste mange årtier. Der bliver færre af de selvstændige traditionelle nyhedsmedier. I 1990’erne begyndte dagblade, ugeaviser og lokalradioer at blive samlet i stadig større mediekoncerner, hvilket fik både politikere og forskere til at bekymre sig for journalistikken og nyhedsdækningen (Medieudvalget, 1996). Fusionerne fortsatte – og i 2015 fusionerede flere lokale mediehuse til Jysk Fynske Medier, der dermed blev Danmarks næststørste mediekoncern.
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
ForlagSlots- og Kulturstyrelsen
Antal sider63
PublikationsartForskning
Peer reviewJa

Publikationsserier

NavnMediernes udvikling i Danmark
ForlagSlots- og Kulturstyrelsen
ISSN (Elektronisk)2445-852X

Samarbejdspartnere

  • Slots- og Kulturstyrelsen
Relaterede emner