Sproglige ressourcer, praksisser og profiler: RUC som internationalt universitet

Beskrivelse
Artiklen diskuterer flersprogede internationaliseringsstrategier, sprogkompetencer og sprogpraksisser i det danske universitetsmiljø med udgangspunkt i Roskilde Universitet (RUC).
Denne diskussion sættes først ind i en kontekst af generelle sproglige internationaliseringspraksisser i det danske universitetsmiljø for derefter at se nærmere på situationen på RUC med udgangspunkt i en undersøgelse af universitetets underviseres vurdering af deres sprogkompetencer og praksisser. Undersøgelsens resultater udfordrer antagelsen om det danske internationale universitet som et sted, hvor der kun bruges dansk og engelsk, og giver perspektiver på RUC's tilbud om sprogprofiler, der er en central del af universitetets nye flersprogede internationaliseringsstrategi.
Informationer
Flere informationer

OriginalsprogDansk
TidsskriftRask
Vol/bind2014
Tidsskriftsnummer41
Sider (fra-til)79-101
Antal sider22
ISSN0909-8976
PublikationsartForskning
Peer reviewJa
Relaterede emner

    Forskningsområder

  • sprogtilegnelse - internationalisering, flersprogethed, fagintegreret sprogundervisning, sprogintegreret fagundervisning , sprogpolitik