ForsideSkriftlige produktionerVidenskabelige metoder i pædagogisk praksis

English

Videnskabelige metoder i pædagogisk praksis

Skriftlig produktion: Forskning - peer reviewBidrag til lærebog

Føj til bogmærker

Vis graf over relationer

Som studerende i de pædagogiske uddannelser lærer du at analysere lærer- og pædagogfaglige problemstillinger på et systematisk grundlag. Ideelt set bliver du dermed i stand til at foreslå handlinger i kommuner, skoler, klasser og daginstitutioner. Derfor forventes du også i dit afsluttende professionsbachelorprojekt at kunne anvende videnskabelige metoder i dine undersøgelser. Du forventes selv at kunne skrive videnskabelig tekst i din formidling af dine undersøgelsers fund.
Selvom de fleste eksempler i dette kapitel kommer fra læreruddannelsen, så inviterer kapitlet til en dialog og opbygning af et fælles indbyrdes sprog i lærer- og pædagoguddannelserne. Formålet er at du får hjælp til at skabe et godt professionsbachelorprojekt. Kapitlet er struktureret således, at du først møder et centralt paradoks i forhold til at skulle udfærdige et professionsrettet bachelorprojekt: Dernæst stifter du bekendtskab med kriterier for videnskabelighed og bedømmelse af bachelorprojekter. Til sidst præsenteres du for antagelser om, hvordan du kan lykkes med dit professionsbachelorprojekt.

Værtspublikationsoplysninger

TitelEmpiriske undersøgelser
ForlagHans Reitzel
Antal sider30
År2018

Kopier teksten fra feltet...